Ponadto trwa modernizacja ponad 6 kilometrów toru na odcinku pomiędzy Janowicami Wielkimi a Wojanowem. Prace obejmują wymianę i naprawę torowisk oraz przejazdów wraz z wymianą sygnalizacji. Zostaną również poddane renowacji przepusty kolejowe, mosty i wiadukty kolejowe.
- Planujemy, że modernizacje te potrwają do maja 2012 r. - mówi Krzysztof Wójcik z dolnośląskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych. Koszt prowadzonych inwestycji wynosi 50 mln zł.
- W przyszłym roku PLK planuje przeprowadzić remonty na odcinkach: Kąty Wrocławskie - Mietków, Imbramowice - Żarów, Jaworzyna Śląska - Świebodzice, Świebodzice - Wałbrzych-Szczawienko, Boguszów-Gorce - Sędzisław - Marciszów - wylicza Krzysztof Wójcik. PLK remontuje trasę Jelenia Góra - Wałbrzych - Wrocław fragmentami, bo na jednorazowy gruntowny remont nie ma pieniędzy.
- Kolejarze kiedyś wyliczyli, że potrzeba na to około 400 mln zł - przypomina sobie Marzena Machałek, posłanka PiS, która regularnie sprawdza, co dzieje się na tej trasie. - Na pierwszej sesji Sejmu zamierzam złożyć kolejną interpelację do ministra infrastruktury - zapowiada posłanka.
Czeka na deklarację, ile pieniędzy przeznaczy się w 2012 r. na remont torów z Jeleniej Góry do Wrocławia. Jej zdaniem, mimo napraw, nadal jest bardzo źle. - Podróż pociągiem trwa na tej trasie ponad 3,5 godziny - narzeka Zofia Olchowy z Wrocławia. - Po remontach skróci się o ok. 20 minut - zapewnia Krzysztof Wójcik z PLK.
Wkrótce ruszą prace na trasie Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna. Mają kosztować 35,6 mln zł (21 mln zł to dotacje). Obejmą modernizację torowiska na odcinku Piechowice - Szklarska Poręba Górna. Z powodu bardzo złego stanu torów, pociąg jeździ tam teraz z prędkością 20-30 km/h. Docelowo ma przyspieszyć do 60 km/h. Podróż będzie trwała nie godzinę,jak teraz, lecz 40 minut. Prace mają zakończyć się w marcu 2012 roku.
Do Korenova
Rok temu uruchomiono linię ze Szklarskiej Poręby przez Jakuszyce do czeskiego Korenova. Naprawa 15-kilometrowego polskiego odcinka trasy kosztowała
14,4 mln zł. Dotacja z UE wynosiła 3,6 mln zł. Projekt zrealizował Dolnośląski Urząd Marszałkowski, który przejął torowisko od PKP. 7 listopada w Urzędzie Marszałkowskim we Wrocławiu Polacy i Czesi będą ustalać zasady organizacji ruchu na tej trasie. Zmieni się m.in. rozkład jazdy z powodu remontu szlaku ze Szklarskiej do Jeleniej Góry.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?