Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MIlicz odwiedzili nauczyciele z Kanady

JEW
fot. UM MIlicz
W dniach 4-6 czerwca Gimnazjum w Miliczu gościło w swojej placówce dwóch przedstawicieli Quebeckiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Francuskiego w Kanadzie – Genevieve Ducharme i Marca-Alberta Paqueta, którzy przybyli do Milicza w ramach nawiązanej w 2012 roku współpracy między milickim Gimnazjum a szkołą średnią w Quedecku, jak również w ramach prowadzonego projektu językowego: Quebec-Pologne", w który zaangażowani są uczniowie klasy frankońskiej 2E.

Celem projektu jest promowanie naszej tożsamości regionalnej wśród innych narodów poprzez zebranie informacji związanych z położeniem, walorami geograficznymi i krajoznawczo-turystycznymi Polski i naszego regionu. Ponadto projekt ma na celu motywowanie uczniów do nauki języka francuskiego, uświadomienie im, jak ważna jest znajomość języków obcych.

W trakcie pobytu w Miliczu nauczycieli z Quebecu uczniowie uczestniczyli w przygotowanych przez nich ciekawych zajęciach językowych, m.in obejrzeli prezentację w języku francuskim nt. Quebeku, odgrywali krótkie scenki teatralne, śpiewali piosenki quebeckie w języku francuskim. Ponadto uczniowie mieli możliwość rozmawiania przez skype'a ze swoimi rówieśnikami z Quebecu, z którymi wspólnie prowadzą projekt.. W trakcie tej pogawędki zadawali sobie różne pytania na temat swoich krajów, zainteresowań, szkoły, a na koniec wspólnie wykonali przez skype'a utwór „Camera video" kanadyjskiej grupy "Les Trois Accords".

Źródło: Urząd Miasta w Miliczu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na milicz.naszemiasto.pl Nasze Miasto